Internetový obchod a kuriéri

Autor: Vladimír Zervan | 15.12.2019 o 8:47 | (upravené 15.12.2019 o 13:38) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  1005x

Ak ste niekedy videli film Expresná zásielka z roku 2012, asi máte idealizovaný pohľad na kuriérske služby. V spomínanom filme kuriér na bicykli riskoval život a urobil všetko pre to, aby doručil zásielku priamo do rúk adresáta.

Internetový obchod je veľmi dobrý vynález. No, až na malé výnimky, nezaobíde sa bez kuriérskych služieb. Moje zážitky s kuriérmi sú z úplne iného cesta, ako tie z filmu. Jeden kuriér nevedel nájsť môj vchod do domu. Po dlhšom hľadaní mi nešťastný volal, aby som sa s ním stretol na parkovisku, asi dvesto metrov od domu a prevzal si zásielku. Iný kuriér si pomýlil Štefánikovu ulicu so Štefanovičovou, takže sme si museli dohodnúť neskorší termín doručenia a na mieste kam vedel trafiť aj on. Iná kuriérska služba poslala môjmu priateľovi jeden balík domov a druhý, z rovnakej objednávky, do obce s rovnakým názvom, ale v inom okrese. PSČ im asi nič nehovorilo. 

 

No raz som natrafil na skutočne čudného kuriéra. Deň vopred mi oznámil, že zásielka bude doručená medzi 8,15 a 15,30, čo ma pobavilo. Vyše sedemhodinový interval je naozaj veľmi, veľmi približný termín. Očakával som, že mi pred príchodom včas zavolá. Zavolal mi, ale až keď bol pred domom, aby som si prišiel zásielku vyzdvihnúť. Práve som bol asi desať minút cesty pešou chôdzou od bydliska, tak som mu odpovedal, že už letím, aby na mňa počkal. Zbytočne. Keď som po náhlivej chôdzi spotený a zadýchaný pristával pred našou bytovkou, bezmocne som sa pozeral na kuriérske auto, ako sa odlepilo od chodníka a nenávratne zmizlo v premávke. Hneď som mu telefonoval, no vysvetlil mi, že dlhšie ako päť minút čakať nebude lebo on má toho veľa. V tom čase bola moja manželka doma. Stačilo, aby tento čudák vystúpil z auta a zazvonil pri vchode, ako to bežní poštári robia. 

 

Dosť ma to naštvalo, tak som to začal riešiť e-mailovými sťažnosťami. V internetovom obchode ich moje problémy mrzeli ale nevedeli mi pomôcť. Sťažnosti v kuriérskej spoločnosti nepomohli, pomohol len náhradný termín dodania. Ale to už som nahlásil aj inú adresu. Keďže kuriéri pracujú vo svojich rajónoch, zmenou adresy som zmenil aj osobu kuriéra. Ten druhý bol slušný, zdvorilý a ústretový. Zavolal pol hodinu pred príchodom a odovzdanie prebehlo takmer ako v americkom filme, teda až na to, že som si po zásielku aj tak musel zbehnúť na parkovisko. 

 

V obchode sa mi za vzniknuté problémy ospravedlnili, v kuriérskej službe sa so mnou bavili s nevyhnutnou dávkou zdvorilosti no jasne mi dali najavo, že s postupom svojho kuriéra súhlasia a prispôsobiť sa musím ja. Bez známky ľútosti.  

 

Odvtedy, keď si vyberám internetový obchod, preverím si aj kuriérske služby, ktoré používa. A prednostne si vyberám osobný odber tovaru, ak je to možné. 

 

Kuriérske spoločnosti sú veľké, nemotorné a byrokratické organizmy bez snahy o sebareflexiu. Orientované sú na výkony, nie na spokojnosť klientov. Pracujú na základe zmlúv s obchodníkmi. Jediný spôsob, ako dostať ich služby na vyššiu úroveň je, ak oznámite svoje skúsenosti obchodníkovi a ostatným zákazníkom v hodnotení obchodu. Je na ňom s ktorým kuriérom nabudúce uzatvorí zmluvu.Sťažnosti adresované priamo kuriérskym spoločnostiam na ich zamestnancov nemajú žiaden význam. Tvrdím to nielen zo skúseností zo spomínaného prípadu, kde obchodníkom bola žilinská firma, ale aj z komunikácie a prístupu jedného nemecko-francúzskeho internetového obchodníka, ktorý berie tieto sťažnosti veľmi vážne.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Už ste čítali?